انتخاب کلمه کلیدی مناسب، یکی از مهم‌ترین اصول تولید محتوا است. کلمه کلیدی مناسب یعنی کلمه‌ یا عباراتی که کاربران هنگامی که به دنبال کسب‌وکار مشابه با کسب‌وکار ما می‌گردند آن را سرچ می‌کنند. 
به عنوان مثال فرض کنید که مدیر یک کسب‌وکار به دنبال طراحی یک سایت برای شرکت باشد. احتمالا اولین کلمه‌ای که او در گوگل سرچ می‌کند یکی از کلمات «طراحی سایت»، «شرکت طراحی سایت» یا «طراحی سایت شرکتی» خواهد بود. پس این سه کلمه به عنوان سه کلمه کلیدی مهم برای کسب‌وکار ما، یعنی مه‌ویژن، به شمار می‌رود. 
در سایر حوزه‌ها و کسب‌وکارها نیز به همین صورت است. اگر شما یک فروشگاه اینترنتی فروش قهوه ساز داشته باشید، کلمات کلیدی حوزه کسب‌وکار شما شامل کلماتی مثل « قهوه‌ ساز»، «خرید قوه ساز»، «اسپرسو ساز خانگی» و . می‌باشد. زیرا کاربران هنگامی که می‌خواهند به دنبال قوه ساز در اینترنت بگردند، چنین کلماتی را بیشتر سرچ می‌کنند. 
حال که با مفهوم کلمه کلیدی آشنا شده‌ایم، سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه کلمه کلیدی مناسب برای حوزه کسب‌وکار خود را پیدا کنیم. از کجا بدانیم که کاربران با سرچ کدام کلمات به دنبال کسب‌وکارهای مشابه ما می‌گردند. 


تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research) دقیقا همان کاری است که به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مهم حوزه کسب‌وکار خود را بشناسید. ابزارهای زیادی وجود دارند که این امکان را به شما می‌دهند که با میزان سرچ هر کلمه در گوگل و سایر موتورهای جستجو آشنا شوید. 
به کمک این ابزارها می‌توانید کلمات کلیدی مهم و پرسرچ حوزه کسب‌وکار خود را پیدا کنید و اقدام به تولید محتوا درباری آن کنید؛ تا هنگامی که کاربر این کلمات را جستجو می‌کند، سایت شما جزو یکی از سایت‌های نمایش‌ دهنده به او باشد و شانس جذب این کاربران را داشته باشید.

 
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
همانطور که گفتیم، ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارند که به شما در تحقیق کلمات کلیدی کمک می‌کنند. در ادامه برخی از مهم‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم. 


موتور جستجوی گوگل
شاید در نگاه اول بسیار ساده و سطحی به نظر برسد؛ اما می‌توانید از موتور جستجوی گوگل به عنوان یکی از ساده‌ترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. هر کلمه‌ای که در موتور جستجوی گوگل سرچ می‌کنید، در انتهای serp، کلمات مشابه به آن را تحت عنوان Related Searches به شما نمایش می‌دهد. 
شما می‌توانید این کلمات کلیدی را به عنوان کلمه کلیدی ثانویه یا کلمات کلیدی طولانی (long tail keyword) استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما عبارت «خرید ساعت» را به عنوان کلمه کلیدی اصلی خود در نظر بگیرد و در گوگل سرچ کنید، گوگل کلماتی مثل «خرید ساعت مچی»، «خرید ساعت ارزان»، «خرید ساعت ست» را نیز به شما پیشنهاد می‌دهد. این به این معنی است که این کلمات نیز در کنار کلمه کلیدی اصلی یعنی «خرید ساعت» به تعداد زیاد توسط کاربران جستجو شده است. 
از این طریق می‌توانید به کمک موتور جستجوی گوگل، لیستی از کلمات کلیدی اصلی، ثانویه و طولانی مرتبط با کسب‌وکار خود را پیدا کنید و به عنوان کلمات کلیدی حوزه کاری خود برای تولید محتوا استفاده کنید. 


Google Keyword Planner
گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner) یکی از ابزارهایی است که توسط خود شرکت گوگل معرفی شده است و شما به کمک آن می‌توانید تحقیق کلمات کلیدی برای کسب‌وکار خود انجام دهید. برای استفاده از این ابزار، ابتدا شما نیاز به داشتن اکانت گوگل ادز دارید. 
پس از آن که وارد اکانت گوگل ادز شدید، روی گزینه Tools کلیک کنید و سپس گزینه Keyword planner را انتخاب کنید. حال وارد صفحه‌ای می‌شوید که می‌توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید. پیشنهاد می‌شود مرتبط ترین کلمات به حوزه کسب‌وکار خود را انتخاب کنید؛ همچنین با سرچ در گوگل، مطابق روش بالا، می‌توانید سایر کلمات مهم را نیز وارد کنید. حال روی گزینه get result کلیک کنید. 
مشاهده خواهید کرد که گوگل میزان سرچ کلمات کلیدی مورد نظر شما را نمایش می‌دهد. همچنین در قسمت keyword idea کلمات کلیدی دیگر حوزه کسب‌وکار شما را معرفی می‌کند و می‌توانید از آن‌ها به عنوان ایده تولید محتوا استفاده کنید. 


ابزار Kwfinder
Kwfinder یکی دیگر از ابزارهایی است که می‌توانید برای تحقیق کلمات کلیدی از آن استفاده کنید. استفاده از این ابزار رایگان نیست و شما نیاز به ساخت اکانت دارید؛ اما می‌توانید در ابتدا به مدت ۱۰ روز از این ابزار به صورت رایگان و آزمایشی استفاده کنید. 
کار با این ابزار بسیار ساده است. کافیست وارد وب‌سایت kwfinder.com شده و پس از ورود به اکانت خود، کلمات کلیدی مورد نظر خود را در باکس جستجو نوشته و روی دکمه find keyword کلیک کنید. توجه داشته باشید که زبان مورد نظر را روی فارسی و لوکیشن را روی گزینه anywhere قرار دهید. 
 این ابزار میزان سرچ کلمه کلیدی مورد نظر و کلمات کلیدی مشابه را به شما نمایش می‌دهد. همچنین در قسمت seo difficulty می‌توانید میزان سختی سئو کلمه کلیدی مورد نظر را بدست آورید. 


گوگل ترندز (Google Trends)
گوگل ترندز یکی دیگر از ابزارهای گوگل برای سرچ کلمات کلیدی است. یکی از ویژگی‌های این ابزار نسبت به سایر ابزارها مشابه، مقایسه میزان سرچ دو کلمه کلیدی است. 


سیر تا پیاز سئو

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

کلیدی ,کلمات ,گوگل ,کلمه ,کسب‌وکار ,سرچ ,کلمات کلیدی ,کلمه کلیدی ,تحقیق کلمات ,به عنوان ,خود را ,تحقیق کلمات کلیدی ,نمایش می‌دهد همچنین ,تولید محتوا استفاده ,می‌توانید کلمات کلیدی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

علمي و آموزشي آرســــــو Mohammad Mehdi Tavakol ترکیش موزیک : سایت دانلود آهنگ ایرانی به زبان ترکیه -فارسی من دیگری هستم وبلاگستان ارتش سایبری جمهوری اسلامی ایران نوید آبادانی برنامه مطالعاتی حرف آخر ووشو شهرستان ثلاث باباجانی.